„Cheer Up” v překladu, hlavu vzhůru. Nápoj, který vznikl ve spolupráci tří integračních sociálních podniků

Spojením tří integračních sociálních podniků vznikl nový produkt. Podniky Ergotep, Maturus a Pro-Charitu spojily síly a výsledkem jsou bylinné sirupy Cheer Up. Sirupy jsou vyráběny v několika příchutích a nakoupíte je v síti prodejen TESCOMA. O spolupráci a průběhu realizace nám více prozradil Petr Herynek
  • Regionální centrum podpory sociálního podnikání

Kde a jak vznikla myšlenka spolupráce tří ISP na jednom produktu, tedy Cheer Up?
Myslím si, že myšlenka vznikla v Ergotepu. Máme ve firmě určitou filozofii a přístup, skrze které se snažíme dívat i do potřeb a možností partnerů, kteří se u nás jednak vzdělávají, nebo jsou s námi v různých projektech. Navíc problematika výroby bylinných sirupů, které jsou zpracovávány v Pro-Charitě, je na velmi dobré úrovni. Na druhou stranu se však domnívám, že jsou v Pro-Charitě určité obchodní mezery a nejsou úplně dobře zpracovány všechny obchodní kanály. Z tohoto nějakým způsobem vznikla myšlenka na spolupráci. Dalším následným krokem byl prodej sirupů v síti prodejen TESCOMA, jelikož do nabídky sortimentně zapadají. Pro-Charita oslovila svého partnera, který produktu dodal marketing a veškerou vizualizaci. Jedná se o sociální podnik Maturus, o. p. s. Osobně jsem u realizace jako takové nebyl. Předal jsem ji generálnímu řediteli Ing. Jiřímu Černému do organizační struktury Ergotep, která vše dotáhla do stávajícího stavu.

Jak hodnotíte spolupráci těchto tří ISP?
Velmi dobře, vše proběhlo velmi rychle. Největší problém je vždy, když se o obchodu hodně dlouho mluví, přemýšlí a chybí právě akceschopnost. Líbí se mi, že byl finální produkt poměrně rychle na světě a v dobré marketingové kvalitě. Myslím si, že má před sebou obchodní potenciál.

Jak dlouho, jakým způsobem probíhala komunikace a spolupráce, než vznikl Cheer Up?
Odhaduji, že nám vše trvalo zhruba čtyři až pět měsíců, než byl produkt dotažen do finální podoby, která je v současnosti.

Měly by si dle Vašeho názoru ISP zadávat vzájemně zakázky a spolupracovat?
To je věc, která patří k naší firemní kultuře. My se vždy rozhlížíme podle nějakých pravidel  po partnerech v regionu, či v místě působení. V případě, že je dobrý řemeslník v Proseči, tak rádi využijeme právě jeho služeb. Pokud je dobrý partner v oblasti sociálních podniků nebo zaměstnavatelů OZP, se kterými spolupracujeme, tak prvně oslovujeme my. Myslím si však, že je to otázkou úrovně uvažování každé firmy. Pro nás to tedy není úplně nová věc.

 Celý článek naleznete na www.isp21.cz

Máte nějaké dotazy? Kontaktujte nás.